+90 212 365 78 00-99 (100 hat)
Türkiye’de öğrenci olarak bulunan tüm uluslararası öğrenciler, öğrencilik süresi boyunca ikamet izni almak zorundadır. Öğrenci İkamet İzni başvuru süreci adımlarını aşağıda görebilirsiniz:
1. Adım: İl Göç İdaresi Müdürlüğü’nün ilgili web sayfasından (https://e-ikamet.goc.gov.tr/ ), başvuru formu oluşturulmalıdır. Başvuru formunuz üzerinde gerekli dokümanları teslim edeceğiniz randevu tarihi ve randevu yeri bulunmaktadır. Ayrıca formunuzu tamamladığınızda Göç İdaresi Başkanlığı tarafından randevu detaylarınız sizlere iletilecektir.
2. Adım: Aşağıda detaylarını görebileceğiniz diğer belgeleri de hazırlamanız gerekmektedir. Belgelerin neler olduğu ve nasıl hazırlamanız gerektiği hakkında bilgileri lütfen dikkatle okuyunuz.
3. Adım: Tüm belgeleriniz hazır olduğunda, Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından geliştirilen yeni sistem üzerinden gerekli bilgilerin girilmesi gerekmektedir. Yeni sistem ile ilgili rehbere buradan ulaşabilirsiniz. Gerekli bilgileri sisteme girdikten sonra randevu tarihinizden bir gün öncesinde, İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nda bulunan Uluslararası Öğrenci Ofisi’ne gelerek belgelerinizi onaylatmanız gerekmektedir. Belge kontrolü için Ofisimize, hafta içi saat 10.00-12.30 / 13.30-15.00 saatleri arasında gelebilirsiniz. Ofisimizin onayı olmadan lütfen belge teslimi için randevunuza gitmeyiniz.
4. Adım: Ofisimizce onaylanan belgelerinizi, randevu tarih ve saatinde, ilgili randevu yerine teslim edebilirsiniz.
Önemli Notlar:
Belge teslimleri ofisimize yapılmayacaktır. Ofisimiz yalnızca belgelerinizin kontrolü ve onayından sorumludur.
Belge kontrolü amacıyla Ofisimize gelirken lütfen belgelerinizin eksiksiz olduğundan ve aşağıdaki sırada olduğundan emin olunuz.
Kayıt dondurma ve derse kayıt olmama durumlarında öğrenciliğiniz pasif duruma düşer ve pasif öğrenci durumundaki öğrenciler herhangi bir öğrencilik hakkından yararlanamaz. Bu durumdaki öğrenciler, Üniversite tarafından Göç İdaresi Başkanlığı'na bildirilir ve öğrencilik ikametiniz sona erer. Aynı şekilde mezun olma, kayıt sildirme ve atılma durumunda da öğrenciliğiniz sona erdiğinden bu durum Göç İdaresi Başkanlığı'na bildirilir ve öğrencilik ikametiniz sona erer.
Sorularınız için intstudents@itu.edu.tr email adresi üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz.
Uluslararası Öğrenci Ofisi
Öğrenci İkamet İzni Başvurusu için Gerekli Evrakların Öğrenci Tarafından Toplanması
- https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden yasal süre* içerisinde İkamet İzni Öğrenci Kayıt Formu başvuru formunu doldurduktan sonra çıktısını alınız ve ilk sayfadaki imza kısmını imzalayınız.
- Online başvuru formuna başlamadan önce kullandığınız bilgisayarda Biyometrik fotoğrafınızın bir dijital kopyasının olduğundan emin olunuz.
- Eğer ilk kez ikamet izni başvurusu yapıyorsanız lütfen formu doldurmak için bu video'dan yardım alınız
- Eğer Uzatma ikamet izni başvurusu yapıyorsanız lütfen formu doldurmak için bu video'dan yardım alınız
- Eğer öğrenci ikamet izni dışında herhangi bir ikametiniz varsa lütfen "Ikamet izni geçiş başvurusu yapıyorum" seçeneğine tıklayınız.
- Öğrenci ülkeye giriş yaptıktan itibaren ülkede bulunabileceği yasal süre içerisinde ( Örnek ; 1 aylık vizeniz var ise 1 ay içerisinde / 3 aylık vize muafiyeti hakkiniz var ise 3 aylık süre içerisinde)
- Uzatma Basvurusu için İkamet izni suresinin bitmesine 2 ay ( 60 gün ) kalmasından itibaren Öğrenci ikamet iznine başvurmak zorundadır (Uzatma Başvuru - Öğrenci - Lisans / Yüksek Lisans/ Doktora).Örneğin Öğrenci ikamet izniniz 19.04.2019 tarihinde bitiyor ise 19.02.2019 tarihinden itibaren uzatma başvurusu yapmalısınız.
- Geçiş Başvurusu için :Öğrenci ikametine başvurabilmek için gerekli şartı sağladığı günden itibaren 20 gün içerisinde ( Örnek ; Türkçe Hazırlık tamamladıktan sonra İngilizce hazırlık veya Ders almaya başladıktan itibaren / Kısa Dönem ikametine sahip iken Öğrenci kesin kaydını tamamladıktan sonra)
- Formu doldururken ikamet ettiğiniz adresi eksiksiz olarak girdiğinizden emin olunuz.
- Üniversitemizin adresi ; Resitpasa Mah. Katar Cad. No:2/1 Sariyer/ Istanbul. Bu adresi ikamet adresi olarak kullanmayınız, kullanmanız durumunda ikamet izni başvurunuz reddedilebilir.
- 4 Tane fotoğrafınız ICAO Standartlarına uygun ve Biyometrik olması zorunludur. Detaylı bilgi için tıklayınız .
- Aile fotoğrafı, özçekim, tanınmanızı zorlaştıran, güncel olmayan veya siyah-beyaz fotoğrafları sisteme yüklemeyiniz, aksi takdirde ikamet izni belgesi düzenlenmeyecektir.
- 4 adet biyometik fotoğrafı birbirinden ayrı olacak şekilde getiriniz , 4 adet fotoğrafı birbirine bitişik şekilde getirmeyiniz.
- Pasaportun ilk sayfası , vize (varsa ) ve Giriş damgalarının her biri ayrı sayfada olacak şekilde getiriniz, fotokopileri tek sayfa içerisinde getirmeyiniz.
- Evraklarınızı Üniversiteye teslim edeceğiniz zaman pasaportunuzun aslı yanınızda olmak zorundadır.
- Başvuru sırasında herhangi bir nedenden dolayı pasaportu yanında olmayan öğrencilerimiz yanlarında pasaportlarının noter onaylı fotokopisini getirmek zorundadır.
- E-ikamet başvurusu sırasında beyan ettiğiniz pasaportunuzu değiştirdiyseniz( Yeni pasaport aldıysanız ) eski pasaportunuzun ve yeni pasaportunuzun ilgili fotokopilerini de ( ilk sayfaları, vize sayfaları , giriş damgaları) getirmek zorundasınız.
- İkamet izni kartınızın önlü - arkalı fotokopisi (ikamet izni kartınız yoksa bu maddeyi dikkate almayınız.) Örnek için tıklayınız.
- Öğrenci belgenizi, İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'ndan alabilirsiniz.
- Lütfen öncelikle buradaki formun çıktısını alarak doldurunuz.
- Formu doldurmak için buradan yardım alabilirsiniz.
Adres beyanı için ayrıca;
- Öğrenci yurtta kalıyor ise ilgili yurt müdürlüğünden alınacak belge,
- Öğrenci evde kalıyor ise noter onaylı kira sözleşmesi ve öğrenciye ait elektrik, su ya da doğal gaz faturası
- Öğrenci hostel, otel vb yerlerde kalıyor ise ilgili işletmenin yönetiminden konaklama belgesi,
- İkamet izni almak adına geçerli bir sağlık sigortası yaptırmak zorunludur.
- Yeni kayıt olan öğrenciler, kayıt tarihinden itibaren ilk 3 ay içerisinde, kimlik numaralarını aldıktan sonra SGK’ya başvurarak Genel Sağlık Sigortası yaptırabilirler.
- Yeni kayıt olan öğrencilerin eğer sağlık sigortası yoksa ve SGK’dan sağlık sigortası yaptıracaksanız, ikamet izni başvurusunda bu belgenin çıktısını alarak doldurunuz.
- İlgili belgeyi doldurma konusunda yardım almak için Tıklayınız
- Sağlık sigortası talep belgesini sadece İlk Başvuru yapacak öğrenciler doldurabilir .Uzatma ve Geçiş Başvurusu yapacak öğrenciler sağlık sigortası talep belgesini dolduramazlar.Uzatma ve Geçiş Başvurusu yapacak öğrenciler evrakları üniversiteye teslim zamanında aşağıda belirtilen Geçerli Sağlık Sigorta Türlerinden birine sahip olmakzorundadırlar.
- Türkiye’de geçerliliği bulunan herhangi bir özel sağlık sigortası acentesinden sağlık sigortası yaptırabilirsiniz.
- İkamet iznine başvururken Genel Sağlık Sigortasına dair SGK’dan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgenizi ya da Özel Sağlık Sigortası yaptırdıysanız imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgenizi ibraz etmelisiniz.
- Sigorta süresi istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır. Örneğin 2 yıllık bir ikamet izni talep ediyorsanız 2 yıllık bir sağlık sigortanızın bulunması gerekir.
- 18 yaşından küçük ve 65 yaşından büyük öğrencilerden geçerli sağlık sigortası şartı aranmaz ancak geçerli sağlık sigortası bulunanların belgelerini ibraz etmeleri gerekmektedir.
- İkamet izni kartının vergisinin ödendiğine dair dekontun ibraz edilmesi zorunludur.
- İlgili ödemeyi vergi dairelerinden, e-ikamet web sitesi üzerinden, Gelir İdaresi Başkanlığı web sitesi üzerinden ya da daha önce ikamet izni almışsanız Vakıfbank, Halkbank ya da Ziraat Bankası şubelerinden yapabilirsiniz.
- Daha önce ikamet izni almışsanız ve banka şubelerinden ödeme yapacaksanız “9207 - İKAMETGAH TEZKERESİ DEFTER SATIŞ BEDELİ” koduyla ödeme yapabilirsiniz.
- Eğer 18 yaşından küçük yabancı öğrenci Türkiye'ye vize ile giriş yaptı ise ilgili belgeler gerekmemektedir ( E-vize hariç ).
- Doğum belgesi Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.
- Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği muvafakatname aranır .[Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.]
- Anne veya babadan birisinin bulunmaması (ölümü halinde diğer eş ölüm belgesi ibraz etmelidir) durumlarında muvafakat beyanı [Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.]
- Boşanma halinde çocuğun velayet belgesi [Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.]
- 18 yaşından küçük veya 65 yaşından büyüklerden geçerli sağlık sigortası şartı aranmaz, ancak halihazırda geçerli sağlık sigortası bulunanların belgelerini ibraz etmesi gerekmektedir.
* Yasal Sure
Önemli Notlar
ibraz etmesi zorunludur
Geçerli Sağlık Sigortası Türleri
SGK’dan alınan Genel Sağlık Sigortası:
Özel Sağlık Sigortası
Önemli Notlar
- Doğum Belgesi;
- Ebeveynin Muvaffakatnamesi;
Öğrenci İkamet İzni Başvurusunun Değerlendirilmesi , İkamet İzni Müracaat Belgesi ve Öğrenci İkamet İzni Başvurusunun Onaylanması veya Reddedilmesi
- İkamet İzni Başvurusunun değerlendirilme işlemi Göç İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. İkamet İzni Başvurusunun Göç İşleri Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasının yasal süresi 90 gündür.
- İkamet izni başvurunuzun durumunu Göç İdaresi Genel Müdürlüğü web sitesinden başvuru şeklinizi seçtikten sonra (ilk başvuru/uzatma başvurusu/geçiş başvurusu) bilgilerinizi girerek görüntüleyebilirsiniz.
- Yabancılar İletişim Merkezi ( YİMER ) - 157 Çağrı merkezinden öğrenci ikamet izni başvuru durumunu öğrenebilirsiniz . YİMER - 157 Çağrı Merkezini ararken yanınızda pasaport numaranızın ve ikamet izni kayıt numarasının ( 20**-**-*******) olduğundan emin olunuz.
- İkamet izni başvurusu için evrak teslimi yaptıktan sonra, ikamet izni belgesinin çıkmasını beklemeden tekrar dönmek üzere kısa süreliğine Türkiye'den ayrılacak yabancılar gerekli bilgilendirme için Tıklayınız.
- İkamet izni başvurunuz onaylanması ve Reddedilmesi durumunda yapılması gerekenler için Tıklayınız.
Öğrenci İkamet İzni Bilgilerinin Üniversiteye Bildirilmesi
- Üniversitemizin Lisans - Lisansüstü programlarına kayıtlı yabancı uyruklu öğrencilerimiz ikamet izni kartını teslim aldıktan sonra Yabancı kimlik numaralarını (99 ile başlayan ) Başkanlığımıza bildirmek zorundadır . Detaylı bilgi için Tıklayınız.
- İletişim 1: Kayıtlı öğrenciler bu linkten yardım bileti oluşturabilirler. Kategori seçiminde ikamet izni, ve sonrasında alt kategori seçiminde soru konunuzu seçebilirsiniz.
- İletişim 2: 157 numarasını arayarak Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün çağrı merkezine ulaşabilirsiniz.