Ders Bilgileri

Ders Kodu:
Ders Numarası:
Kod Ders Adı Dili Türü
SED 315 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Analitiği İngilizce Seçmeli
Kredi AKTS Ders Uygulama Laboratuvar
3 4 3 0 0
Dersin Önşartı ve Sınıf Kısıtı
Ders Önşartı Yok
Sınıf Kısıtı Yok
Ders Tanımı
Bu ders, etkin pazarlama kararlarının verilebilmesine olanak sağlayan teknoloji ve model destekli veri analizi yaklaşımlarını içermekte olup aşağıda örnekleri verilen temel müşteri ilişkileri ve pazarlama problemlerine odaklanmaktadır: a) Pazarın bölümlendirilmesi (örneğin kümeleme yöntemleri), b) Pazar potansiyelinin ve müşteri değerinin tahmini (örneğin CLV), c) Hedef kitlenin belirlenmesi (örneğin sınıflandırma ağaçları, RFM), d) Ürünlerin/markaların konumlandırılması (örneğin çok boyutlu ölçeklendirme), e) Müşteri tercihlerinin belirlenmesi (örneğin konjoint analizi), f) Müşteri kazanım modellemesi, g) Müşteri elde tutma stratejilerinin belirlenmesi h) Müşteri kaybı ve müşteri geri kazanım tahmini.