English  
  Yükseköğretim kurumu ve Göç idaresi arasında yapılan protokol gereğince üniversiteye kayıtlı bütün öğrencilerin İkamet işlemleri öğrencilerin bağlı bulunduğu üniversiteler tarafından yürütülecektir . Bu bağlamda öğrencilerin ikamet izni için evrak teslimlerini bağlı bulundukları üniversiteye teslim etmek zorundadır -- Her ne kadar randevu yeri başka yer bile olsa öğrenciler belgelerini randevu yerine değil bağlı bulundukları üniversiteye teslim etmek zorundadırlar.

Her ay web sitemizden evrakların toplanma tarihleri ilan edilecektir, göç idaresi web sitesi üzerinden başvuru yaptıktan ve randevu yeri belirledikten sonra web sitemizde ilan edilen belge toplama tarihlerini beklemek zorundasınızdır.


Erasmus programı ile üniversitemizde bulunan öğrencilerimizin ikametgah işlemleri Erasmus ofisi ile yürütüleceğinden dolayı bahsi gecen öğrencilerimiz bu sayfa üzerinden değil Erasmus ofisi üzerinden İkamet işlemlerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir .


Ikamet başvuruları aşağıda belirlenen tarihlerde İTÜ Ayazağa kampüsü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında teslim alınır:

Tarihler 2020 Şubat  ayı içerisinde ilan edilecektir .
 

https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden online başvuru yaptıktan sonra online başvuru formunun üzerinde belirtilen randevu tarihini dikkate almayınız , bu web sitesi üzerinde Belirtilen / Belirtilecek olan tarihlerde aşağıda belirtilen evrakları İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim etmek zorundasınız .

Evrak teslim tarihi belirlenene kadar  Kontrol listesi üzerinden dosyalarınızı hazırlamak için destek alınız . ( İlgili sayfanın çıktısını alıp getirmeyiniz bu dosya sadece sizi bilgilendirmek içindir )


1. Başvuru formu (Internet üzerinden https://e-ikamet.goc.gov.tr/ başvuru formu doldurduğunuzda alırsınız)

Online başvuru formuna başlamadan önce kullandığını bilgisayarda Biyometrik fotoğrafınızın bir dijital kopyasının olduğundan emin olunuz .

• Eğer ilk kez ikamet başvurusu yapıyorsanız lütfen formu doldurmak için bu video'dan yardım alınız

 

• Eğer uzatma ikamet başvurusu yapıyorsanız lütfen formu doldurmak için bu video'dan yardım alınız

• Eğer öğrenci ikamet izni dışında herhangi bir ikametiniz varsa lütfen "Ikamet izni geçiş başvurusu yapıyorum" seçeneği tıklayınız.

Online başvuru formunun 5.sayfasında bulunan İmza - Signature alanını imzalayınız .

(Bu başvuru formu sonunda alınacak olan randevu bilgilerini- Başvuru formunun üstünde yazan randevu yeri ve saati - dikkate almayınız ! , Evraklarınızı bu sayfada belirtilen tarihlerde ve şekilde getirmek zorundasınız )

Üniversitemizin adresi ; Reşitpaşa Mah. Katar Cad. No:2/1 Sarıyer/ İstanbul

2
. Dört (4) Fotoğraf * (Son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır) ( 4 adet biyometik fotoğrafı birbirinden ayrı olacak şekilde getiriniz , 4 adet fotoğrafı birbirine bitişik şekilde getirmeyiniz .)

3. Pasaportunuzun ilk sayfası , vize (varsa) ve giriş damga sayfalarının fotokopileri. ( Pasaportun ilk sayfası , vize (varsa ) ve giriş damgalarının her biri ayrı sayfada olacak şekilde getiriniz , bütün fotokopileri tek sayfa içerisinde getirmeyiniz . )

Evraklarınızı Üniversiteye teslim edeceğiniz zaman pasaportunuzun aslı yanınızda olmak zorundadır .

Başvuru sırasında herhangi bir nedenden dolayı pasaportu yanında olmayan öğrencilerimiz pasaportlarının noter onaylı fotokopisini getirmek zorundadır .  Pasaportunuzun aslı üniversiteye başvuru esnasında yanınızda ise noter onaylı fotokopisine ihtiyaç bulunmamaktadır.

E-ikamet başvurusu sırasında beyan ettiğiniz pasaportunuzu değiştirdi iseniz ( Yeni pasaport aldı iseniz ) eski pasaportunuzun ve yeni pasaportunuzun ilgili fotokopilerini de ( ilk sayfaları , vize sayfaları , giriş damgaları) getirmek zorundasınız .

4. Ikamet kartınızın önlü - arkalı fotokopisi (ikamet kartınız yoksa önemsemeyiniz) Örneği için tıklayınız .

5. Öğrenci Belgesi (Bu belgeyi İTÜ Ayazağa kampüsünde bulunan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alabilirsiniz, yapmanız gereken binanın girişinden bulunan siramatikten sıra numarası almak ve belgeyi istemek) ( E-devlet üzerinden alınan öğrenci belgesi kabul edilmeyecektir . )

Teslim edilecek öğrenci belgesinin öğrencinin evraklarını üniversiteye teslim ettiği ay içerisinde alınmış olması zorunludur ( Örneğin ; Eğer evrakları Şubat ayında üniversiteye teslim edecek iseniz evrak tesliminde teslim edeceğiniz Öğrenci Belgesinin Şubat  ayında alınmış olması zorunludur ) Daha önceden alınan öğrenci belgeleri kabul edilmeyecektir .

6. Oturma adresi ve kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan  örneği için tıklayınız (Yazdırılmış , doldurulmuş ve öğrenci tarafindan imzalanmış)
Belgeyi doldurma konusunda yardım almak için lütfen buraya tıklayınız

(Lütfen Kira sözleşmenizi , Nüfus müdürlüklerinden alınmış belgeyi veya E-devlet üzerinden alınmış yerleşim yeri belgesini getirmeyinz . Bu belgeler geçerli değildir . Lütfen sadece ilgili linkteki dosyayı Yazdırılmış , doldurulmuş ve imzalanmış şekilde getiriniz )

7. Sağlık sigortası **

Başvuru esnasında herhangi bir sigortanız yok ve 3 ay içerisinde SGK'dan sigorta için talepte bulunacak iseniz lütfen bu formu doldurunuz .  (Yazdırılmış , doldurulmuş ve öğrenci tarafindan imzalanmış) İlgili belgeyi doldurma konusunda yardım almak için lütfen buraya tıklayınız

Eğer özel sağlık sigortanız , ikili sosyal güvenlik sözleşmesi kapsamında sigortanız veya SGK tarafından sigortanız var ise yukarıda belirtilen dosyayı getirmeyiniz .

Geçerli Sağlık sigorta türleri ;

- Özel sağlık sigortası (Poliçede “İşbu poliçe 06/06/2014 tarih ve 9 sayılı ikamet izni taleplerinde yaptırılacak özel sağlık sigortalarına ilişkin genelgede belirlenen asgari teminat yapısını kapsamaktadır.” ibaresi bulunmalıdır. Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz!

- Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi

- İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge

( Bu belgeler orjinal olmak zorundadır , Fotokopisi kabul edilmez )

8.İkamet izni ücretinin makbuzu.*** ( e-ikamet web sitesi üzerinden vergi borcunu ödedi iseniz İnternet üzerinden indireceğiniz ödeme makbuzunun çıktısını getirebilirsiniz , vergi borcunuzu vergi dairesinden ödedi iseniz bu belgenin orjinali olmak zorundadır , Fotokopisi kabul edilmez veya ücretinizi Vakıfbank , Ziraat Bankası veya Halkbank şubelerinden 9207 - İKAMETGAH TEZKERESİ DEFTER SATIŞ BEDELİ vergi kodu ile ödedi iseniz bu makbuzun orjinalini getirmelisiniz , fotokopisi kabul edilmez . )

9. Tebliğ-tebellüğ belgesi, örneği için  tıklayınız     (Yazdırılmış , doldurulmuş ve öğrenci tarafindan imzalanmış) Bu formu iki defa yazdırıp , doldurup imzalayınız .
Belgeyi doldurma konusunda yardım almak için lütfen buraya tıklayınız

( Bu belgenin yazdırılmış , öğrenci tarafından doldurulmuş ve öğrenci tarafından imzalanması zorunludur )

10. 18 yaş altı çocuklar için doğum belgesi ve ebeveynin muvaffakatnamesi (Eğer Türkiye'ye giriş yapmak için vize şartı var ise önemsemeyiniz) ( Bu belgenin orjinali olmak zorundadır , Fotokopisi kabul edilmez )

Evrak teslim tarihi belirlenene kadar  Kontrol listesi üzerinden dosyalarınızı hazırlamak için destek alınız . ( İlgili sayfanın çıktısını alıp getirmeyiniz bu dosya sadece sizi bilgilendirmek içindir )

Hem kendi işlemleriniz hem de diğer kişilerin işlemlerinin daha hizli ilerleyebilmesi icin lütfen asagidaki kurarlari dikkatlice okuyunuz

 

-          Evrak teslimi için ITU Yardim üzerinden randevu aldi iseniz lütfen randevudan 10 dk once ITU Ogrenci Isleri Daire Baskanliginda hazir bulununuz .

-          Butun evraklarinizi tek bir şeffaf poşetin içine koyunuz * Her evraginizi ayri ayri şeffaf poşetin içinde getirmeyiniz

-          Lütfen getireceğiniz evraklari yukarida 1^den 10^a doğru gidecek sekilde hazirlayiniz

-          Lütfen Kira sözleşmenizi , Nüfus müdürlüklerinden alınmış belgeyi veya E-devlet üzerinden alınmış yerleşim yeri belgesini getirmeyiniz

-          Lutfen her ne koşulda olursa olsun 6. Ve 10.numarada belirtilen dosyalari yazdirilmis . doldurulmuş ve öğrenci tarafından imzalanmis sekilde hazirlayiniz .

-          Evrak teslimine gelmeden once yaninizda 4 adet vesikalık fotografinizin ve Ikamet ücretinin odendigini gösteren makbuzunuzu getirmeyi unutmayınız

-          9. Numarada belirtilen Tebliğ - Tebellüğ belgesini iki defa yazdırıp , doldurup imzalamayı unutmayınız .

 

* Fotoğrafınız son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır. Aile fotoğrafı, özçekim, tanınmanızı zorlaştıran, güncel olmayan veya siyah-beyaz fotoğrafları sisteme yüklemeyiniz, aksi takdirde ikamet izni belgesi düzenlenmeyecektir!

** Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdir (Örnek ; 1 sene özel sigorta yaptıran öğrenciler 1 senelik ikametgah alabilirler).
 

*** Vergi borcunu ödemek için 3 seçeneğiniz bulunmaktadır ;

1 ) e-ikamet web sitesi üzerinden vergi borcunu ödeyebilirsiniz İnternet üzerinden indireceğiniz ödeme makbuzunun çıktısını getirebilirsiniz (e-ikamet web sitesi üzerinden ödeme butonunun aktif olması için başvuru bitirmiş olmalısınız , genelde bu butonun aktif olması başvuruyu bitirdikten sonra 10-15 gün içerisinde olabilir )

2 ) Formu doldurduktan sonra, en yakın vergi dairesine ziyaret ederek öğrenci ikamet izni ücretini ödeyebilirsiniz . Tüm Istanbul vergi dairelerin iletişim bilgileri için tıklayınız
En yakın vergi dairesi için tıklayınız  . Vergi borcunuzu ödemek için öncelikle başvuruyu tamamlamış olmanız gerekmektedir . Başvurunuzu tamamladıktan sonra 20**-**-******* şeklinde oluşan başvuru numaranız ile beraber ödeme yapabilirsiniz.

3) Size en yakın Vakıfbank , Ziraat Bankası , Halkbank şubelerinden  9207 - İKAMETGAH TEZKERESİ DEFTER SATIŞ BEDELİ vergi kodu ile ödeme yapabilirsiniz (  Şubelere gitmeden önce yanınıza pasaportunuzu , başvuru formunuzu ve ikamet kartınızı (varsa) almayı unutmayınız .



Önemli Not 1: Numara 6, Numara 7 ve Numara 9 belgeleri yazdırılmış ve imzalanmış olmalidir, aksi takdirde işleminiz yapılmayacaktır. (Eğer özel sağlık sigortanız veya SGK'dan halihazırda sigortanız var ise 7-numara formu doldurmanız gerekmiyor, ilgili belgeleri getirmeniz yeterli olur)

Önemli Not 2: Öğrenci işleri binasında fotokopi ve baski işlemleri yapılmaz.
Bütün evrakları getirmekten emin olunuz, zira eksik belgeler ile işlem yapılmayacaktır.

 

Önemli Not 3: İkametgah kartınızın durumunu öğrenmek için

- İlk kez başvuru yapıyor iseniz https://e-ikamet.goc.gov.tr/ linkinden " ilk kez ikamet başvurusu yapıyorum " butonuna tıklayınız daha sonrasında "Başvurumun sonucunu öğrenmek istiyorum " butonuna tıklayınız . Daha sonrasında açılan ekranda bilgilerinizi girdikten sonra durumunuzu görüntüleyebilirsiniz .

- Uzatma Başvurusu yapıyor iseniz https://e-ikamet.goc.gov.tr/ linkinden " Uzatma başvurusu yapıyorum" butonuna tıklayınız daha sonrasında " Başvurumun sonucunu öğrenmek istiyorum " butonuna tıklayınız . Daha sonrasında açılan ekranda bilgilerinizi girdikten sonra durumunuzu görüntüleyebilirsiniz .
 

Eğer başvuru formuna ulaşamıyor iseniz bu linkten yardım bileti oluşturunuz Kategori seçiminden "Residence Permit " Alt katagori seçiminden ise " I can't access the residence application form" seçiniz .  Soru başlığına Göç idaresi tarafından mailinize gönderilen 20..-..-....... numarayı yazınız , soru kısmına ise durumunuzu detaylı açıklayınız .

 

Önemli Not 4: İkametgah başvurusu için başkanlığımıza başvurduktan sonra ikametgah kartınız ortalama 45 - 90 gün içerisinde online başvuru formunda belirtilen adrese gönderilecektir .

 

Önemli Not 5 : İkametgah başvurunuzu üniversitemize teslim ettikten sonra yurt dışına çıkmak isteyen öğrencilerimiz üniversitemize ikamet başvurusu esnasında ilgili personel tarafından İmzalanmış , kaşelenmiş olan Tebliğ - Tebellüğ belgesi ile beraber Fatih / Vatan caddesinde bulunan İstanbul il göç idaresinden 15 gün içerisinde ülkeden çıkışı için evrak düzenlenebilir .


Iletişim 1: Kayıtlı öğrenciler bu linkten destek alabilir
Kategori seçiminde ikamet izni, ve sonrasında alt kategori seçiminde soru konunuzu seçebilirsiniz.

Iletişim 2: 157 numarasina arayarak Göç idaresi genel müdürlüğünün çağrı merkezine ulaşabilirsiniz.

 

İkametgah hakkında sıkça sorulan sorulara ulaşmak için TIKLAYINIZ.

 

İkametgah hakkındaki sunum için TIKLAYINIZ.