English  
  1. İkamet İzni Başvurusu için Gerekli Evrakların Öğrenci Tarafından Toplanması

 

 

Internet üzerinden https://e-ikamet.goc.gov.tr/ başvuru formu doldurulduktan sonra çıktısının alınması gerekmektedir
 

Online başvuru formuna başlamadan önce kullandığını bilgisayarda Biyometrik fotoğrafınızın bir dijital kopyasının olduğundan emin olunuz .

 

Eğer ilk kez ikamet izni başvurusu yapıyorsanız lütfen formu doldurmak için bu video'dan yardım alınız
 

Eğer Uzatma ikamet izni başvurusu yapıyorsanız lütfen formu doldurmak için bu video'dan yardım alınız
 

Eğer öğrenci ikamet izni dışında herhangi bir ikametiniz varsa lütfen "Ikamet izni geçiş başvurusu yapıyorum" seçeneğine tıklayınız. -
 

Online başvuru formuna ilişkin önemli açıklamalar ! *
 

- Online başvuru formunun 6.sayfasında bulunan İmza - Signature alanını imzalayınız . *
 

- Bu başvuru formu sonunda alınacak olan randevu bilgilerinde yer alan başvuru formunun üstünde yazan randevu yeri ve saati bilgisini dikkate almayınız *
 

- İkamet izni başvuru yaparken kalıcı olarak oturduğunuz adresiniz yok ise İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının adresini kullanabilirsiniz . Üniversitemizin adresi ; Reşitpaşa Mah. Katar Cad. No:2/1 Sarıyer/ İstanbul . İkamet izni başvurunuz onaylandığında kartınızı İTÜ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından temin edebilirsiniz.

 

- Online başvuru formunda sigorta eşleşme hatası alıyor iseniz ; 

Bu durumda öncelikli olarak ilgili sigorta şirketinizle iletişim kurarak poliçe numarası/sigorta şirketi ismi/yenileme numarası/ başlangıç- bitiş tarihi bilgilerini temin ederek bu bilgilerle veri girişi yapmanız gerekmektedir . Ayrıca Sigorta poliçesinde yenileme numarası yazmaması halinde yabancı o sigorta şirketinden ilk defa sigorta yaptırmışsa yenileme numarasını 0 olarak ikinci defa yaptırmışsa yenileme numarasını 1 olarak, üçüncü defa yaptırmış ise yenileme numarasını 2 olarak girmelidir. Ayrıca poliçede yer alan harflerle değil sadece sayı ile giriş denenmelidir. Detaylı bilgi için sigorta şirketiniz ile görüşmeniz gerekmektedir *
 

- Online başvuru formunda pasaport eşleşmeme hatası alıyorum ne yapabilirim? ; 

Türkiye’ye giriş yaptığınız pasaport türü bilgisini(Hususi, Umuma mahsus, Diplomatik teyidi sağlanmalı) girmeniz gerekmektedir. Özel bir durumunuz neticesinde edinilen bir pasaport değilse umuma mahsus seçeneğinin işaretlenmesi gerekmektedir. Pasaport/seyahat belgesi alanına Türkiye’ye giriş yaptığınız pasaport bilgisini girmeniz gerekmektedir. Ülkemize giriş yapmış olduğunuz pasaportun süresinin sona ermesi veya kaybolması nedeniyle ülkemizden çıkış yapmaksızın yeni bir pasaport temin etmiş olmanız halinde Türkiye’ye en son giriş yaptığınız (Eski , Süresi dolmuş olan ) pasaport bilgilerinizi sisteme girmeniz gerekmektedir. Geçerlilik tarihine ise yeni pasaportunuza ait bilgiyi yazabilirsiniz.

 

- Fotoğrafınız son 6 ay içinde çekilmiş, fonu beyaz ve biyometrik olmalıdır.

- Aile fotoğrafı, özçekim, tanınmanızı zorlaştıran, güncel olmayan veya siyah-beyaz fotoğrafları sisteme yüklemeyiniz, aksi takdirde ikamet izni belgesi düzenlenmeyecektir

- 4 adet biyometik fotoğrafı birbirinden ayrı olacak şekilde getiriniz , 4 adet fotoğrafı birbirine bitişik şekilde getirmeyiniz .

- Pasaportun ilk sayfası , vize (varsa ) ve Giriş damgalarının her biri ayrı sayfada olacak şekilde getiriniz , fotokopileri tek sayfa içerisinde getirmeyiniz . 

 

- Evraklarınızı Üniversiteye teslim edeceğiniz zaman pasaportunuzun aslı yanınızda olmak zorundadır .

 

- Başvuru sırasında herhangi bir nedenden dolayı pasaportu yanında olmayan öğrencilerimiz yanlarında pasaportlarının noter onaylı fotokopisini getirmek zorundadır.

 

- E-ikamet başvurusu sırasında beyan ettiğiniz pasaportunuzu değiştirdiyseniz ( Yeni pasaport aldıysaniz ) eski pasaportunuzun ve yeni pasaportunuzun ilgili fotokopilerini de ( ilk sayfaları , vize sayfaları , giriş damgaları) getirmek zorundasınız .

- İkamet izni kartınızın önlü - arkalı fotokopisi (ikamet izni kartınız yoksa bu maddeyi dikkate almayınız.) Örnek için tıklayınız .

COVİD-19 nedeniyle İkamet izni evrak teslim başvurusunda bulunacak öğrencilerin öğrenci belgesi başkanlığımız tarafından hazırlanacaktır. Sadece randevusu onaylanan öğrenciler için öğrenci belgesi hazırlanacaktır. Öğrenci Belgesi almak için başkanlığımıza başvurmayınız .

- İlgili belgenin örneği için Tıklayınız . Çıktısını aldığınız formu doldurduktan sonra imzalayınız.
 

- Belgeyi doldurma konusunda yardım almak için Tıklayınız

 

- Kira sözleşmenizi , Nüfus Müdürlüklerinden veya E-devlet üzerinden alınmış yerleşim yeri belgesi kabul edilmemektedir.

- Başvuru esnasında herhangi bir sigortanız yoksa ve 3 ay içerisinde SGK'dan sigorta için talepte bulunacaksanız bu formu doldurunuz .  Çıktısını aldığınız formu doldurduktan sonra imzalayınız .

 

- İlgili belgeyi doldurma konusunda yardım almak için Tıklayınız

 

- Sağlık sigortası talep belgesini sadece İlk Başvuru yapacak öğrenciler doldurabilir . Uzatma ve Geçiş Başvurusu yapacak öğrenciler sağlık sigortası talep belgesini dolduramazlar . Uzatma ve Geçiş Başvurusu yapacak öğrenciler evrakları üniversiteye teslim zamanında aşağıda belirtilen Geçerli Sağlık Sigorta Türlerinden birine sahip olmak zorundadırlar.

 

- Geçerli Sağlık sigorta türleri ;

 

* Özel sağlık sigortası (Poliçede “İşbu poliçe 06/06/2014 tarih ve 9 sayılı ikamet izni taleplerinde yaptırılacak özel sağlık sigortalarına ilişkin genelgede belirlenen asgari teminat yapısını kapsamaktadır.” ibaresi bulunmalıdır. Lütfen başvuru sırasında sigorta poliçenizin imzalı ve kaşeli/mühürlü aslını ibraz ediniz!

 

* Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi

 

İkili sosyal güvenlik sözleşmeleri kapsamında Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü belge

 

( Bu belgeler orjinal olmak zorundadır , Fotokopisi kabul edilmez )

 

Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır (Örnek ; 1 sene özel sigorta yaptıran öğrenciler 1 senelik ikamet izni alabilir ).

 

18 yaşından küçük veya 65 yaşından büyüklerden geçerli sağlık sigortası şartı aranmaz, ancak halihazırda geçerli sağlık sigortası bulunanların belgelerini ibraz etmesi gerekmektedir.

- İkamet İzni Vergi borcunu ödemek için 4 seçeneğiniz bulunmaktadır ;

 

1 )İkamet İzni Vergi Borcunuzu Gelir İdaresi Başkanlığı web sitesi üzerinden ödeyebilmek için Tıklayınız . İlgili web sitesi hakkında yardım alabilmek için Tıklayınız .

 

Ödemenizi yaptıktan sonra ilgili makbuzu 2(İki) Nüsha olacak şekilde çıktı almayı unutmayınız.

 

2 ) İkamet izni başvuru formunu doldurduktan sonra, en yakın vergi dairesine ziyaret ederek öğrenci ikamet izni ücretini ödeyebilirsiniz . Tüm Istanbul vergi dairelerin iletişim bilgileri için tıklayınız


En yakın vergi dairesi için Tıklayınız  . Vergi borcunuzu ödemek için öncelikle başvuruyu tamamlamış olmanız gerekmektedir . Başvurunuzu tamamladıktan sonra 20**-**-******* şeklinde oluşan ikamet izni başvuru numaranız ile beraber ödeme yapabilirsiniz.

(  Vergi Dairesine gitmeden önce yanınıza pasaportunuzu , başvuru formunuzu ve ikamet kartınızı (varsa) almayı unutmayınız . )

 

3) Size en yakın Vakıfbank , Ziraat Bankası , Halkbank şubelerinden  9207 - İKAMETGAH TEZKERESİ DEFTER SATIŞ BEDELİ vergi kodu ile ödeme yapabilirsiniz (  Şubelere gitmeden önce yanınıza pasaportunuzu , başvuru formunuzu ve ikamet kartınızı (varsa) almayı unutmayınız . )

Bu işlemi sadece uzatma veya geçiş başvurusu yapacak öğrenciler kullanabilir

 

4E-ikamet web sitesi üzerinden vergi borcunu ödeyebilirsiniz İnternet üzerinden indireceğiniz ödeme makbuzunun çıktısını getirebilirsiniz (e-ikamet web sitesi üzerinden ödeme butonunun aktif olması için başvuruyu bitirmiş olmalısınız . Bu buton ikamet izni başvuru formunu tamamladıktan sonra e-ikamet web sitesinde 15 gün içerisinde aktif olmaktadır.

 

( Bu belgeler orjinal olmak zorundadır , Fotokopisi kabul edilmez )

- İlgili belgenin örneği için  Tıklayınız. Çıktısını aldığınız formu doldurduktan sonra imzalayınız. İki adet Tebliğ - Tebellüğ belgesinin çıktısı alınıp belge doldurulduktan sonra öğrenci tarafından imzalanması gerekmektedir .


- Belgeyi doldurma konusunda 
yardım almak için  
Tıklayınız

Eğer 18 yaşından küçük yabancı öğrenci Türkiye'ye vize ile giriş yaptı ise ilgili belgeler gerekmemektedir ( E-vize hariç ).

 

- Doğum Belgesi ;

 

* Doğum belgesi Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir]

 

- Ebeveynin Muvaffakatnamesi ;

 

*Şahsın on sekiz yaşından küçük olması durumunda; yurt dışında bulunan annesi/babası veya yasal temsilcisinin vereceği muvafakatname aranır .[Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.]

 

* Anne veya babadan birisinin bulunmaması (ölümü halinde diğer eş ölüm belgesi ibraz etmelidir) durumlarında muvafakat beyanı [Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.]

 

* Boşanma halinde çocuğun velayet belgesi [Türk makamlarından alınmışsa e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü olmalı, Yurt dışından temin edilmesi halinde noter onaylı Türkçe tercümesi ve Apostille şerhi gerekmektedir. Apostille anlaşmasına taraf olmayan ülke vatandaşı olunması halinde söz konusu belgenin ilgili ülke makamları tarafından onaylanması (konsolosluk onayı ve Dışişleri Bakanlığı veya bu konuda yetkilendirilmiş Türk Makamları) gerekmektedir.]

 

18 yaşından küçük veya 65 yaşından büyüklerden geçerli sağlık sigortası şartı aranmaz, ancak halihazırda geçerli sağlık sigortası bulunanların belgelerini ibraz etmesi gerekmektedir.

 

Evraklarla ilgili detaylı bilgi için Tıklayınız . 

Evrakları hazırlama konusunda yardım almak için kontrol listesini kullanabilirsiniz. Kontrol listesi için Tıklayınız. ( Lütfen ilgili belgeyi yazdırmayınız , evrakların arasına koymayınız , bu belge sadece öğrencileri bilgilendirmek amaçlıdır )

 

2. İkamet İzni Başvuru Evraklarının Üniversiteye Teslimi için Randevu Alınması ve İkamet İzni Başvuru Evrakların Üniversiteye Teslimi

 

İkamet izni başvurusu için gerekli evraklar toplandıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı internet sitesinden İkamet izni başvuru evraklarının teslimi için randevu alınması gerekmektedir. Randevu almak için Tıklayınız .  ( Randevu almayan öğrencilerin işlemleri yapılmayacaktır )

İkamet izni başvuru evraklarının üniversiteye teslimi için randevu alınması ve İkamet izni başvuru evraklarının üniversiteye teslim edilmesinin tarihleri için Tıklayınız .

3. İkamet İzni Başvurusunun Değerlendirilmesi , İkamet İzni Müracaat Belgesi ve İkamet İzni Başvurusunun Onaylanması veya Reddedilmesi

 

İkamet İzni Başvurusunun değerlendirilme işlemi Göç İşleri Genel Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır. İkamet İzni Başvurusunun Göç İşleri Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasının yasal süresi 90 gündür.

 

İkamet izni başvurunuzun durumunu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı sitesinden öğrenmek için Tıklayınız .   İkamet izni başvurunuzun durumunu Göç İdaresi Genel Müdürlüğü web sitesinden görmek için Tıklayınız .

 

İkamet izni başvurusu için Üniversiteye evrak teslimi yaptıktan sonra, ikamet izni belgesinin çıkmasını beklemeden tekrar dönmek üzere kısa süreliğine Türkiye'den ayrılacak yabancılar gerekli bilgilendirme için Tıklayınız.

 

İkamet izni başvurunuz onaylanması ve Reddedilmesi durumunda yapılması gerekenler için Tıklayınız.

 

4. İkamet İzni Bilgilerinin Üniversiteye Bildirilmesi

 

Üniversitemizin Lisans - Lisansüstü programlarına kayıtlı yabancı uyruklu öğrencilerimiz ikamet izni kartını teslim aldıktan sonra Yabancı kimlik numaralarını (99 ile başlayan ) Başkanlığımıza bildirmek zorundadır . Detaylı bilgi için Tıklayınız.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İkamet izni hakkında sıkça sorulan sorulara ulaşmak için Tıklayınız.

İletişim 1: Kayıtlı öğrenciler bu linkten yardım bileti oluşturabilirler .
Kategori seçiminde ikamet izni, ve sonrasında alt kategori seçiminde soru konunuzu seçebilirsiniz.

İletişim 2: 157 numarasını arayarak Göç İdaresi Genel Müdürlüğünün çağrı merkezine ulaşabilirsiniz.